POLİS DERGİSİ
POLİS DERGİSİ
HABERLER
“Hedefini Tutturabilen 2 Ülkeden Biri Olduk”
“Hedefini Tutturabilen  2 Ülkeden Biri Olduk”

Karayolu Trafik Güvenliği Stratejisi Eşgüdüm Kurulu 6. toplantısında konuşan İçişleri Bakanımız Sayın Süleyman Soylu,  “BM Genel Kurulu’nun 2011-2020 arasında trafik kazalarındaki ölüm vakalarının % 50 azaltılması hedefini tutturabilen iki ülkeden biri olduk. Burada Türkiye’nin gelişmişliği ve kalkınmışlığının önemli bir payı vardır” dedi.

Karayolu Trafik Güvenliği Stratejisi Eşgüdüm Kurulu 6. toplantısı İçişleri Bakanımız Sayın Süleyman Soylu’nun başkanlığında, Şehit Altuğ Verdi toplantı salonunda yapıldı. Toplantıya İçişleri Bakan Yardımcısı Muhterem İnce, Adalet Bakan Yardımcısı Şaban Yılmaz, Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakan Yardımcısı Dr. Mehmet Selim Bağlı, Çevre ve Şehircilik Bakan Yardımcısı Hasan Suver, Hazine ve Maliye Bakan Yardımcısı Dr. Nurettin Nebati, Sağlık Bakan Yardımcısı Dr. Şuayip Birinci, Sanayi ve Teknoloji Bakan Yardımcısı Hasan Büyükdede, Ticaret Bakan Yardımcısı Rıza Tuna Turagay, Ulaştırma ve Altyapı Bakan Yardımcısı Enver İskurt, Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkan Yardımcısı Prof. Dr. Mehmet Zahid Sobacı, Jandarma Genel Komutanı Org. Arif Çetin, Emniyet Genel Müdürü Mehmet Aktaş, Karayolları Genel Müdürü Abdulkadir Uraloğlu ve birçok kurumdan üst düzey yönetici de katıldı.

Sıfır Can Kaybı

Karayolu Trafik Güvenliği Stratejisi Eşgüdüm Kurulu 6. toplantısında, 2021-2030 Trafik Güvenliği Eylem Planı’nın merkezi olarak Güvenli Sistem ve Vizyon Sıfır (sıfır can kaybı) yaklaşımları yer aldı. İçişleri Bakanı Sayın Süleyman Soylu, “Büyük devletlerin bir diğer ifade ile köklü bir devlet geleneğine sahip devletlerin şöyle bir özelliği vardır. Büyük travmalardan büyük dersler ve değişimler çıkar. Aziz milletimiz de feraseti ile köklü devlet geleneği ile 15 Temmuz gecesinin karanlığında yeni bir başlangıç üretti. Millet, o gece sadece bir darbe kalkışmasını bastırmakla kalmadı, 15 Temmuz gecesini kendisine her alanda ama özellikle güvenlik alanında bir milat olarak belirledi ve her şeye yeni baştan başladı” diye konuştu.

Soylu, “Bilinçli politikalarla arttırdığımız personel ve teknik kapasitemiz ile “Trafik Güvenliği Strateji ve Politika Uygulama Belgemiz” ile yaya öncelikli trafik gibi reform sayılabilecek adımlar ile, değiştirdiğimiz denetim anlayışı ile neredeyse kadere dönüşen trafik kazaları ciddi bir azalış trendine girdi. BM Genel Kurulu’nun 2011-2020 arasında trafik kazalarındaki ölüm vakalarının % 50 azaltılması hedefini tutturabilen iki ülkeden biri olduk. Burada Türkiye’nin gelişmişliği ve kalkınmışlığının önemli bir payı vardır. Türkiye’nin eğitiminin önemli bir payı vardır” vurgusunu yaptı.

“Denetimlere Ağırlık Verdik”

Kazaların önüne geçmek için yapılan çalışmaları gündeme getiren Soylu, “Mevcut kazaları engellemek için hem denetimlere ağırlık verdik, hem de denetimlerin karakterini değiştirdik. Trafik görevlilerimizin elbiselerini değiştirdik. Normal polis kıyafetinden, daha görünebilir bir kıyafete döndük. Özellikle otoyollarda ‘ortalama hız koridoru’ gibi modern uygulamaları devreye alan bir denetim anlayışı benimsedik. Bunun haricinde spot önlemler aldık. En çok kaza olan yerleri ‘kara noktalar’ olarak karayolları ile beraber belirledik ve buralarda ciddi tedbirler aldık. Maket trafik aracı gibi özellikle çok kaza olan yerlerde farkındalığı arttıracak yeni yöntemler denedik. Gariptir, bu uygulamaya çok karşı çıkanlar hatta dalga geçenler oldu. Oysa bu maketleri koyduğumuz yerlerde trafik kazalarındaki can kayıplarında azalış % 26,5 oldu” ifadelerini kullandı.

Mobil Trafik Eğitim Tırı

Kazaları engellemek amacıyla trafik kurallarının zorunlu ders haline getirilmesi için Milli Eğitim Bakanlığı ile yapılan ortak çalışma ve Çocuk Trafik Eğitim Parkları’na değinen İçişleri Bakanımız, “134 tane aktif Trafik Eğitim Parkımız var. 6 ilde yeni Trafik Eğitim Parkı yaptık. 2023’te, 134 olan park sayımıza 127 tane daha eklemiş olacağız. Bunların içine afet bilinci veren Afet İstasyonları kurduğumuzu da burada söylemek isterim. Bunun yanı sıra Mobil Trafik Eğitim Tırlarımız geziyor. Emniyet Genel Müdürlüğü’nde 2, Jandarma Genel Komutanlığı’nda da 1 tane olmak üzere 3 tane tırımız Türkiye’yi sürekli olarak dolaşıyor. İnşallah 9 adet daha almayı planlıyoruz. Bu tırları nereden aldığımızın formülünü de söyleyeyim. Bu tırlar, uyuşturucu kaçakçılarının tırları. Hayırsız bir işten alıyoruz, hayırlı bir işe veriyoruz. Bu araçlar ile 54 ilde 540 okulda, yaklaşık 38 bin öğrenciye eğitim verildi” dedi.

Polis Teşkilatına, 2018 yılından bu yana 6 bin trafik personelinin dahil olduğuna dikkat çeken Soylu, “Önceden şehirlerarası yollarda her 20 km’ye bir trafik ekibi düşüyordu. Şimdi bu sayı 16 km’ye düşmüştür. Ayrıca motosiklet ve drone gibi teknik ekipman alımına da ağırlık verilmiştir. Hatırlarsınız, Avrupa’ya giden gurbetçiler hep anlatırdı. Helikopterler ile trafik denetimi yapılıyor diye… Biz de helikopterlerdeki kameralar ile hem Jandarma hem Emniyet, 14 bin 53 saat denetim yaptık” değerlendirmesinde bulundu. Soylu, planlanan programlara da değinerek “2021-2030 Karayolu Trafik Güvenliği Strateji Belgesi taslak olarak buraya getirildi. Şimdi önümüzdeki on yılın planını yapıyoruz. %50 azalış hedefliyoruz bu planda. Sayın Cumhurbaşkanımıza ve kabinede de bakanlarımıza arz ettikten sonra inşallah bu plan devreye alınmış olacak” ifadeleriyle sözlerine son verdi. Karayolu Trafik Güvenliği Stratejisi Eşgüdüm Kurulu 6. toplantısında, katılımcıların görüş ve önerileri neticesinde şekillenen kararlar kabul edildi.